PACTE PER A LA GESTIÓ DEL DESPLAÇAMENT DEL PERSONAL SANITARI

Condicions de treball. Desplaçament de personal sanitari per a l'atenció a domicili de pacients. L'administració sanitària, desprès de negar-se reiteradament a la proposta d'Intersindical Salut (dotació de vehicles amb conductor), ara l'ha considerada molt raonable i ha proposat un pacte a la Mesa Sectorial de Sanitat, enfocat a la dotació de recursos per al desplaçament de professionals en els serveis d'atenció domiciliaria. La proposta de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública per a la millora de les condicions laborals del personal d'atenció primària, en allò relatiu als desplaçaments per a l'atenció a domicili de pacients es centra en la implementació de les següents mesures.
17 / 09 / 2018 | Intersindical Salut transport personal sanitari pacte domiciliaria condicions de treball
PRIMERA. Implementar gradualment el complement retributiu de grau de dispersió geogràfica al personal sanitari dels equips d'atenció continuada.
SEGONA. Ficar a disposició dels Centres de salut d'un vehicle per atendre els serveis domiciliaris.
TERCERA. Ficar a disposició dels punts d'atenció continuada, agrupats estratègicament, d'un vehicle amb conductor.

Amb aquestes mesures, l'administració sanitària pretén aconseguir els següents objectius.

Per una part homogeneïtzar i millorar les condicions de treball del personal d'atenció primària.

Des d'INTERSINDICAL SALUT, s'ha valorat positivament aquest canvi de criteri de la Conselleria i l'esforç per cercar l'aproximació a la proposta sindical majoritària.
La proposta i els compromisos adquirits per l'administració suposen l'inici del procés per a la dotació d'equipament mòbil a la infraestructura sanitària pública, i la voluntat d'adaptar els recursos humans per a la seua adequada utilització, i açò ve a recollir, si més no, l'esperit de l'alternativa formulada per aquest sindicat.
Les mesures proposades per l'administració suposen un punt d'inflexió davant les reiterades negatives a la dotació de vehicles amb conductor. La proposta es concreta amb la dotació de 143 vehicles sense conductor per a cadascun dels centres de salut del mapa sanitari valencià, i la de 24 amb conductor, que completaran fins a 177 la dotació total dels centres de salut dels departaments de gestió pública.

La proposta de l'administració ha quedat plasmada en la signatura del PACTE PER A LA GESTIÓ DEL DESPLAÇAMENT DEL PERSONAL SANITARI

El pacte que es plasma en 7 punts, exposa el compromís d'implantar el complement de dispersió geogràfica a tot el personal sanitari de primària, incorporant al col·lectiu dels equips d'atenció continuada que en aquest moments no perceben aquest complement. L'agurpació de tots els punts d'atenció continuada (pac's) per a la determinació de 24 ubicacions estratègiques per implantar un recurs de vehicle amb conductor, en funció de la freqüència, la distancia i els temps de resposta. La dotació d'un vehicle sense conductor en la resta de centres de salut on es presta atenció continuada. L'establiment de mesures per a la dotació de personal per adaptar la implantació d'aquests recursos i el seu ús. Organitzar la compatibilització d'aquestes dotacions amb els Serveis d'Emergències Sanitàries. El compromís de controlar i revisar aquestes mesures per adaptar-les i condicionar-les a les necessitats assistencials de cada moment.

Malgrat que el pacte es plasma en un sentit ample, i comporta la necessitat de treballs posteriors per a la seua concreció i ficada en pràctica, des d'INTERSINDICAL SALUT, s'ha valorat positivament aquest canvi de criteri de la Conselleria i l'esforç per cercar l'aproximació a la proposta sindical majoritària. En aquest sentit, INTERSINDICAL SALUT, ha tingut en compte la voluntat manifestada per l'administració per adoptar mesures organitzatives encarades a la creació de perfils professionals adequats per disposar entre la plantilla, personal al que se li puguen asignar funcions addicionals de conducció d'aquests vehicles, amb la qual cosa de fet significaria, en un determinat moment, la incorporació del recurs amb conductor.

La Conselleria ha fonamentat la seua proposta en un acurat estudi de l'activitat assistencial domiciliaria desenvolupada en els 177 centre de salut adscrits a la gestió pública.

Per a INTERSINDICAL SALUT, la proposta i els compromisos adquirits per l'administració suposen l'inici del procés per a la dotació d'equipament mòbil a la infraestructura sanitària pública, i la voluntat d'adaptar els recursos humans per a la seua adequada utilització, i açò ve a recollir, si més no, l'esperit de l'alternativa formulada per aquest sindicat.

Així doncs, en aquest context, INTERSINDICAL SALUT, ha estat un dels sindicats signataris del pacte que enceta el camí cap a la dotació i organització dels recursos per al desplaçament del personal sanitari d'atenció primària en els serveis d'atenció a pacients en el domicili.