Vagues i mobilitzacions

Intersindical Salut-IV denuncia la gestió de Marciano Gómez: més agressions al personal i derivacions a la sanitat privada

València, 1 de maig de 2026 – La Conselleria de Sanitat ha aconseguit el que semblava impossible: transformar en temps rècord l’agraïment social viscut durant la pandèmia en un sistema on els professionals sanitaris s’han convertit en moneda de canvi i els pacients, en usuaris obligats a traure la targeta de crèdit.

Intersindical Salut-IV denuncia la gestió de Marciano Gómez: més agressions al personal i derivacions a la sanitat privada
06 / 05 / 2026 | Intersindical Salut

Sota la direcció de Marciano Gómez, el Consell del PP i Vox ha executat una maniobra de desgast de la sanitat pública que només pot qualificar-se d'èxit… per a la sanitat privada.

Des d'Intersindical Salut-IV recordem que defensar la sanitat pública significa respectar i protegir les persones que la sostenen cada dia amb esforç, professionalitat i vocació de servei.

L'"enginyeria" de l'espera: col·lapse com a model de gestió

Amb una creativitat administrativa digna d'estudi, la Conselleria ha aconseguit disparar els temps d'espera per a accedir a un especialista. Les darreres dades evidencien un augment alarmant de les llistes d'espera sota l'actual Consell.

  • Xifres de rècord: prop de 440.000 pacients continuen atrapats en llista d'espera per a consultes externes, amb una demora mitjana que ja s'acosta als 85 dies.

  • Quiròfans a pas de tortuga: malgrat el maquillatge estadístic del Consell, especialitats com Cirurgia Plàstica o Neurocirurgia continuen sent un autèntic pou sense fons per als pacients.


El personal sanitari, convertit en sac de colps

Després de superar la pandèmia, la falta de recursos i la pressió extrema viscuda durant la COVID, la resposta del Consell ha sigut l’estancament de la borsa de treball i un increment insuportable de la tensió laboral.

Des d'Intersindical Salut-IV denunciem que les agressions al personal sanitari augmenten mentre l'Administració mira cap a un altre costat. És intolerable que les persones que cuiden la ciutadania treballen sense el suport ni la protecció necessaris.

Objectiu complit: 1,2 milions de pòlisses privades

L'estratègia de deteriorament programat de la sanitat pública ja està donant beneficis al sector privat. Davant el bloqueig de la jornada de 35 hores, la imposició unilateral de les ASI i la desmotivació creixent d'una plantilla que veu com es degraden els seus drets, la ciutadania ha acabat entenent el missatge: si vols una atenció ràpida, paga-te-la.

  • La gran fita: ja són 1,2 milions de valencians i valencianes els qui han contractat una assegurança privada per fugir d’unes llistes d’espera interminables.

  • La ironia final: mentre el Consell assegura que no hi ha diners per reforçar la sanitat pública o complir els acords sindicals, el sistema empeny les classes mitjanes a pagar dues vegades per la seua salut.


Des d'Intersindical Salut-IV afirmem que la sanitat valenciana no ha guanyat en eficiència, però sí en desigualtat. Els professionals, exhausts i desprotegits, observen com els seus drets laborals i la salut dels pacients es converteixen en el dany col·lateral d'un model que prioritza el negoci abans que el benestar col·lectiu.

“El treball dignifica quan s'exerceix amb drets, respecte i justícia.”

En aquest Dia Internacional de les Persones Treballadores reivindiquem una sanitat pública forta, cuidada i amb condicions laborals dignes per a totes les persones que la fan possible.

Enhorabona al Consell: l'hospital privat del costat mai havia tingut tant de futur.




Deixa un comentari






  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.