El sindicat critica els incompliments del conseller en materia laboral i la mala gestió durant la dana
Des d'Intersindical salut fa mesos que denunciem, juntament amb el personal sanitari, l'incompliment dels acords pactats, així com el deteriorament del sistema públic de salut i la inoperància en tot el que ha passat durant la dana, és hora de fer un pas ferm i al capdavant per defensar la sanitat pública valenciana ja que aquesta Conselleria no és capaç de veure la realitat de les seues decisions.
Us animem a que tots plegats participem en aquesta vaga en defensa dels NOSTRES DRETS, NO FACES COM ELLS I DONA UN PAS AL FRONT.
Intersindical Salut-IV denuncia que:
- El personal voluntari per a la dana es va utilitzar com a mà d'obra gratuïta, sense anar a reforçar les zones inundades, quedant a criteri de la mala gestió de la Conselleria.
- Els centres afectats no van ser posats en alerta davant de la situació climàtica, exposant així el personal sanitari i la resta de la població.
- El personal sanitari voluntari desplaçat no tenia material preventiu.
- Al personal sanitari afectat se'l va obligar a personar-se en altres centres tenint les comunicacions i infraestructures danyades (carreteres i metro) generant estrès i més ansietat laboral.
Els acords negociats a hores d’ara segueixen sense veure la llum, estant bloquejats en un calaix, entre ells els següents:
- La manca de voluntat de negociació del Conseller de Sanitat, Marciano Gómez, per complir els acords i compromisos en matèria de jornada laboral, plantilles i recursos, entre d'altres. Hi ha una clara reculada en les condicions laborals dels professionals.
- S‟ha observat un deteriorament general en la qualitat del sistema de salut, amb problemes d’accés, manca de personal, de recursos i dificultats per a l’atenció a la població.
- La implantació de la jornada laboral de 35 hores per al personal sanitari, que s'havia previst per a l'1 de gener de 2025.
- Implantació de 300 Infermeres escolars. No s’ha fet efectiva la promesa de contractar infermeres escolars per millorar l’atenció als centres educatius.
- Reforç i augment del pressupost per a la millora de l’Atenció Primària. Es tracta d’un decret que segueix bloquejat perquè és una autèntica vergonya ja que atempta directament contra l'assistència sanitària.
- Creació de la figura de Coordinador de Tècnics Superiors Sanitaris.
- Reconversió de les places d’auxiliar administratiu C2 a administratius C1.
- Revisió de les funcions de les diferents categories professionals mitjançant descriptors de lloc.
- Estatutarització del personal de salut pública i del personal de la diputació.
Per tot això et demanem que t'unisques a nosaltres aquest dia que pot ser l'inici d'un gran canvi.
Pels teus drets i el dret a tenir una sanitat pública i de qualitat al País Valencià.
#MarcianoGomezDimissió #MazonDimissió