Els sindicats demanen urgentment una reunió presencial amb la consellera en la mesa sectorial de Sanitat (CCOO, SATSE, UGT, CEMSAE, CSIF i Intersindical Salut)

Després de demanar, una i altra vegada, una negociació que no ha sigut atesa, s’ha acordat de manera conjunta redactar una carta a la consellera i, de manera paral·lela, una nota de premsa.

13 / 06 / 2020 | Intersindical Salut

Aquests són els motius:

-Per ser reunions amb els sindicats merament informatives, sense caràcter negociat, com estan obligats.

-Absència o informació parcial de les direccions generals sobre les seues respectives competències.

-Es prima la informació als mitjans d'informació enfront dels representants de les treballadores i els treballadors.

-Canvis unilaterals de les condicions de treball que afecten directament les plantilles.

-Interpretació unilateral dels acords amb els representants dels treballadors a l'hora de la divulgació.

-Absència de respostes a la multitud de qüestions plantejades pels sindicats.

-A l'actitud anterior ja mantinguda des de fa temps, hem d'afegir l'actual crisi per la COVID-19, observant-se:

a) Que no han atés les peticions dels sindicats davant l'agressivitat del virus.
b) Adopció tardana i desigual de mesures per a frenar la difusió del virus, amb la fatal conseqüència de deixar sense la protecció adequada les treballadores i els treballadors.
c) Culpabilitzar els professionals del seu propi contagi!
d) Manifestar públicament que les forces socials mentíem sobre la falta de material, sent confirmat posteriorment pel president de la comunitat.

-Exigim, a més, que s'aborden els següents temes pendents:

a) Decret de carrera i desenvolupament professional
b) Ordre per la qual es cree la comissió de seguiment del pla d'ordenació de recursos humans. Implantació dels descriptors de lloc.
c) Ordre de barems de mèrits places personal estatutari.
d) Resolucions convocatòries OPE 2017, 2018 i 2019
e) Ordre per la qual es regula el contingut de la informació mínima que els serveis de riscos laborals han de remetre a l'administració sanitària i el seu procediment.
f) Borsa de treball edició 17a
g)Presa de possessió dels concursos oposició pendents.

LOS_SINDICATOS_EN_LA_MESA_SECTORIAL_DE_LA_CONSELLERÍA_DE_SANIDAD_PIDEN_URGENTEMENTE_UNA_REUNIÓN_PRESENCIAL_CON_LA_CONNSELLERA.pdf

mesa sectorial demanda reunió amb la consellera

Traductor