Reversió a la sanitat pública dels 161 llocs de treball amortitzats en Dénia per la privatització

La resolució d’amortització va estar recorreguda als tribunals per INTERSINDICAL i anul·lada per sentència del TSJCV i del Tribunal Suprem.
28 / 09 / 2015 | Intersindical Salut privatització marina salut denia
La Conselleria de Sanitat ha convocat, pel proper dimarts dia 29, a les organitzacions sindicals per a la celebració d’una Mesa Sectorial on, un dels punts de l’ordre del dia, serà la negociació, en execució de sentència, dels expedients de modificació de plantilla de 2009, pels quals s’amortitzaven 161 places de personal estatutari ocupades per personal interí, com a conseqüència de la privatització de la gestió sanitària del Departament de Salut de Dénia.
És una ocasió immillorable perquè les paraules donen pas als fets i que les promeses de rescatar la sanitat pública pels ciutadans i ciutadanes es traduïsquen en accions concretes,
La sentència estimatòria de la demanda presentada per INTERSINDICAL SALUT es fonamenta en el fet que, les resolucions d’amortització dictades per la Conselleria no foren negociades amb les organitzacions sindicals, tal i com és preceptiu en aplicació de la legislació vigent en la matèria.

INTERSINDICAL SALUT es complau amb la convocatòria de la Mesa Sectorial i amb l’inici d’un procés amb veritable voluntat negociadora, que demostra un evident canvi de tarannà en els responsables polítics de la Conselleria, doncs l’anterior equip, en mans del Partit Popular, es va limitar a amenaçar amb una convocatòria formal de la Mesa i a ratificar amb el seu vot de qualitat les resolucions recorregudes si, per part del sindicat, s’exigia l’execució de la sentència.

Davant aquest nou context, INTERSINDICAL SALUT, per coherència amb els plantejaments inicials que promogueren la presentació de la demanda i en pels quals es pretenia impedir que es perderen 161 llocs de treball públics i que passaren a ser de personal laboral de Marina Salut, demanarà la seua reversió al sector públic i la seua provisió amb les persones afectades en el seu dia, que voluntàriament ho demanen o, en el supòsit que alguna quedara vacant, per borsa de treball.

Amb aquest canvi en el règim jurídic d’aquestes places, el personal que les ocupe millorarà substancialment les seues condicions laborals; doncs, per posar-ne un exemple, el personal laboral percep un 15% menys de retribucions i treballa 200 hores més a l’any que el personal estatutari. Però més enllà de les qüestions estrictament laborals, des del Sindicat considerem que aquesta petició va en sintonia amb els plantejaments de defensa de la sanitat pública de gestió directa i contribueix a iniciar el procés de reversió de les concessions per la gestió privada de l’atenció sanitària d’alguns departaments, que sempre ha mantingut el sindicat. Uns plantejaments compartits en nombroses ocasions per la nova Consellera de Sanitat Universal i Salut Pública.

Per a INTERSINDICAL SALUT, aquesta és una ocasió immillorable perquè les paraules donen pas als fets i que les promeses de rescatar la sanitat pública pels ciutadans i ciutadanes, en aquest cas de la Marina Alta, es traduïsquen en accions concretes, encara que aquestes siguen d’un impacte limitat. La reversió del model del Partit Popular que deixa de considerar la salut com un dret per convertir-la en una mercaderia, serà un procés llarg en el temps que requerirà grans decisions; però també d’altres de menys rellevància que ratifiquen quotidianament la voluntat política d’aconseguir aquests grans objectius