L’Hospital Comarcal de Dénia tanca 37 llits

Marina Salut diu que es reagrupen habitacions per a optimitzar recursos e Intersindical augura «caos assistencial»
11 / 01 / 2014 | Intersindical Salut marina salut hospital dènia comarcal
La gestió dels llits de l'hospital de Dénia va enfrontar de nou ahir a Marina Salut, que és l'empresa que gestiona la sanitat en la Marina Alta, i a Intersindical Salut. Este sindicat va denunciar que la concesionaria havia tancat 37 llits d'hospitalització de medicina interna. L'empresa va replicar que no s'havia tancat una planta d'hospitalització. «El que s'ha fet és reagrupar llits amb l'objectiu d'aconseguir major eficiència en els recursos», va sostenir.
La Gestió dels llits de l'Hospital de Dénia va enfrontar de nou ahir a Marina Salut , que és l'Empresa que gestiona la sanitat a la Marina Alta , ja Intersindical Salut . Aquest sindicat denuncio de em concessionària havia tancat 37 llits d'Hospitalizacion de Medicina Interna . L'Empresa va replicar que no s'havia tancat una planta d'hospitalització . « El que s'ha fet és reagrupar llits Amb El Objectiu de aconseguir major Eficiència en els Recursos », va sostenir .
Però per al sindicat, que es deixen fora d'ús 37 dels 266 llits de l'hospital només pot provocar problemes. Va augurar un «caos assistencial». Intersindical va assegurar que en els últims mesos, quan ja han estat tancades 21 habitacions de l'àrea quirúrgica, hi ha hagut pacients que han hagut d'esperar 70 hores en urgències fins a ser ingressats. «Ara, amb 16 llits menys, aqueixa espera serà major».
Aquest sindicat va atribuir la mesura que l'adreça de recursos humans de Marina Salut vol estalviar a l'evitar contractar a substituts per a cobrir baixes i vacances dels seus treballadors. Marina Salut va assenyalar en un comunicat que «els llits funcionantes disponibles varien cada dia en funció de la demanda assistencial». Va defensar que en els últims sis mesos l'ocupació mitja de l'hospital ha estat del 88%, «un índex ajustat a les mètriques internacionals de qualitat». No és la primera vegada que l'empresa tanca llits i esgrimeix raons d'optimització de recursos.