La Junta de Personal del departament Dr. Peset aprova un manifest per la manca de personal.

La Junta de Personal, amb el consens de tots els sindicats integrants, desitja expressar en nom de tots els treballadors del departament Dr Peset de València la seva enorme preocupació per la situació en la qual ens trobem actualment i que portem mesos denunciant.
07 / 02 / 2018 | Intersindical Salut protesta peset maniefest junta de personal
La Junta de Personal del Departament de Salut Dr. Peset de València, va acordar per unanimitat dur endavant una sèrie d'actuacions de protesta per denunciar la continuada mancança de personal, que segons els membres de la pròpia junta, ja s'arrossega més de dos anys, fet que està ocasionant un greu deteriorament en l'activitat assistencial.
Intersindical Salut, s'ha manifestat en favor de l'acord i ha decidit secundar les accions de protesta que s'acorden en el marc de la Junta de Personal.

Malgrat que alguns sindicats han reivindicat l'acció com a pròpia i fora del context de la Junta de Personal del Peset, i altres s'han desvinculat totalment de la primera de les actuacions, aquest passat divendres 1 de febrer, s'organitzà una protesta en el Centre Arabista Huici (Font de Sant Lluis) amb la coincidència de la visita d'una delegació d'autoritats de Noruega i de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.

Intersindical Salut. Protesta departament Peset

La delegació de Noruega s'ha interessat pels problemes del personal, davant el visible malestar de les autoritats anfitriones de la Conselleria de Sanitat Universal i Salut Pública.
Davant aquesta situació, la Junta de Personal del departament de Salut Dr. Peset, en sessió celebrada el 7/02/18 ha acordat per unanimitat el següent Manifest:

"Aquesta junta de personal, amb el consens de tots els sindicats integrants, desitja expressar en nom de tots els treballadors del departament Dr Peset de València la seva enorme preocupació per la situació en la qual ens trobem actualment i que portem mesos denunciant.
La demanda assistencial de la població al nostre càrrec es manté mentre que el personal que ha de donar resposta disminueix, en ocasions fins a extrems alarmants, això es veu agreujat quan hi ha puntes de demanda assistencial com en dates de descens de les temperatures per desestabilització de les patologies cròniques.
Tots els serveis que són essencials tant d'atenció Primària com d'especialitzada veuen com el seu personal es veu minvat, incapaç d'atendre la demanda
i menyspreats per la Direcció que fica pedaços als dèficits de personal, menystenint-nos sense mostres del més mínim respecte ni consideració.
Aquest departament funciona gràcies al zel dels grans professionals que el sostenen i al compromís professional adquirit amb els usuaris, del qual se n'aprofita la Direcció.
La pressió a la qual se sotmet dia a dia als treballadors d'aquest departament ha arribat fins uns límits insuportables, provocant un sentiment d'impotència i desesperació palesa que provoca insatisfacció, ansietat i la vulneració de les condicions de treball que tenim establertes.
La qualitat que pretén i de la qual fa ostentació la Consellería de Sanitat Universal i Salut Pública no és la que reflecteix aquesta situació i per això demandem una solució, que inevitablement ha de passar pel diàleg amb els treballadors i els seus interlocutors socials de manera immediata ja que fins ara no s'ha prestat la més mínima atenció a les nostres repetides demandes.
"