Intesindical Salut considera que no es pot blindar al personal de Ribera Salut

El sindicat exigirà, en cas que aquesta reivindicació prospere, el mateix tractament per tot el personal interí de la sanitat pública. Intersindical Salut exigirà, en els mateixos termes, un tracte equivalent per tot el personal interí d’institucions sanitàries; és a dir, la consolidació del lloc de treball de tot aquest personal
19 / 01 / 2017 | Intersindical Salut revesió sanitat pública hospital de la ribera alzira
Arran de les declaracions públiques del Comitè d’Empresa de Ribera Salut, desprès de la reunió mantinguda amb la Consellera de Sanitat i altres responsables de la Conselleria, en les que manifestaven la seua exigència de garantir el manteniment del lloc de treball al personal laboral, fins la jubilació, una vegada conclosa la reversió a la sanitat pública del Departament de la Ribera, Intersindical Salut manifesta la seua absoluta discrepància amb aquest plantejament.
Pel sindicat només es pot accedir a un lloc de treball públic de forma definitiva, mitjançant la superació d’un concurs- oposició o un concurs de trasllat; tots dos, a l’empara dels principis d’igualtat, mèrit i capacitat. Tot el que no siga així constitueix una vulneració de l’ordenament jurídic i un tracte de discriminació cap la resta de personal que treballa en la sanitat pública.

Si aquesta proposta continua endavant estarà privant-se al personal fix d’ocupar un lloc de treball a La Ribera per concurs de trasllat, al personal interí, en el millor dels casos se li veta la possibilitat d’accedir a aquestes places per oposició o borsa de treball i, en el pitjor, rep un tracte discriminatori, perquè no se li garanteix la seua permanència en el lloc de treball fins la jubilació com al personal laboral. Per últim, a les persones que, sense estar en el sistema, volen accedir de nou a un lloc de treball en la sanitat pública, veuen com es redueixen les seues expectatives.

Un cúmul de despropòsits que, en cap cas, pot ser assumible pel sindicat. Pensem quer la reversió de la gestió del Departament de la Ribera és una situació nova i complicada, que cal abordar amb prudència. No es pot iniciar el debat des de postures maximalistes que ignoren els interessos de totes les parts: els usuaris, l’administració sanitària, els treballadors de Ribera Salut i, també, el personal de la sanitat pública.

Tenim clar que la primera preocupació es garantir la continuïtat de la prestació sanitària de qualitat a la comarca i, en conseqüència, el procés de reversió ha de ser sense ruptures i progressiu, on juga un paper important la plantilla; una plantilla que té demostrada la seua experiència i professionalitat en l’exercici de les seues funcions. Per tant, cal partir de la premissa que deu haver una continuïtat transitòria d’aquest personal.

Aquesta transitorietat, a més de garantir la prestació del servei, ha de sevir per regularitzar la situació laboral del personal i la seua homologació amb el personal públic; tant en les seues condicions laborals com en la naturalesa jurídica de la seua relació laboral. Igual que no pot d’haver treballadors de primera classe o de segona, tampoc podem mantenir-se situacions de privilegi d’uns col·lectius respecte d’altres i, atenent a que el servei passa a ser de gestió pública directa, el personal laboral haurà de passar a tenir la condició de personal públic, temporal o definitiu, seguint els mateixos procediments reglamentaris que estan establerts a l’ordenament jurídic. Sense excepcions.

És cert que s’ha de procurar que la transició ha de ser el menys traumàtica possible, amb terminis generosos, però no és menys cert que serà igual de traumàtica que ho és per la resta del personal interí de la Consellería. Per tant, tant sí es tracta d’accedir a un lloc de treball temporal, com sí és definitiu, caldrà accedir per la borsa de treball ordinària o per la superació d’un concurs-oposició respectant, com ja hem dit, els principis d’igualtat, mèrit i capacitat.

Aquest és el nostre posicionament, compatible amb la legalitat. Ara bé, si aquests requisits no es compleixen i s’arriba a acords polítics que blinden la continuïtat del personal de Ribera Salut als seus llocs de treball, Intersindical Salut exigirà, en els mateixos termes, un tracte equivalent per tot el personal interí d’institucions sanitàries; és a dir, la consolidació del lloc de treball de tot aquest personal, especialment, perquè aquest personal sí ha accedit al seu lloc de treball mitjançant un procés de selecció públic i atenent a criteris de mèrit i capacitat.