Intersindical Salut denúncia la falta de personal tècnic al Laboratori de Microbiologia del Clínic.

El sindicat sanitari alerta sobre la retallada de recursos humans per assumir la totalitat de la càrrega de Treball que suporta el Servei, que s'ha triplicat en els últims anys.
03 / 05 / 2018 | Intersindical Salut tel np2018 microbiologia clínic
Pel que sembla la situació té el seu origen en la reticència de la Gerència a substituir les jubilacions del personal d'infermeria amb habilitació per realitzar funcions en el laboratori (habilitació que s'aconseguia per ser ATS amb currículum formatiu amb especialitat habilitadora d'anàlisis clíniques o per estar adscrita al servei amb anterioritat a l'Ordre de 14 de juny de 1984 del Ministeri de Sanitat), per personal Tècnic Superior de Laboratori mitjançant una simple modificació de la plantilla per adaptar-la a les característiques professionals del personal que actualment ha de cobrir aquests llocs.
La limitació, d’una manera u altra, el ple desenvolupament de les capacitats professionals del personal tècnic superior sanitari en la sanitat valenciana, pot constituir una actitud discriminatòria cap a col·lectiu de personal Tècnic Superior

Intersindical Salut, manifesta que, segons les informacions que maneja, des de la Gerència s'ha aprofitat la jubilació d'infermeres habilitades per reduir la dotació de personal en el laboratori de microbiologia del centre i derivar personal d'infermeria a altres Serveis en vegada, de reposar els efectius que han anat causant baixa per jubilació.

A aquesta situació s'uneix, d'altra banda, la incorporació de personal d'infermeria sense l'habilitació corresponent amb diferents pretextos, com la presa de mostres no sanguínies. Aquest personal té assignades unes funcions que ocupen una escassa part de la jornada, per la qual cosa el gruix de la càrrega de treballs que requereix el laboratori ha de ser assumida pel personal Tècnic agreujant, així, la situació que genera l'escassetat de plantilla.

Des d'Intersindical Salut, s'afegeix que aquesta denúncia puntual sobre el laboratori de Microbiologia de l'Hospital Clínic Universitari de València, n’és una més de les quals el sindicat gestiona diàriament en els diferents centres del mapa sanitari valencià. “Ens consta que la Conselleria coneix el problema, que ha instruït al seu personal directiu, i fins i tot ha resolt estimatoriament certs recursos administratius que s'han plantejat sobre aquest tema, així i tot, resulta incomprensible que no s'adoptin mesurades decidides per a la modernització organitzativa dels Laboratoris de la xarxa sanitària pública”.

Des del sindicat s'adverteix que tot aquest tipus d'actuacions , que es vénen repetint en el temps, que limiten, d’una manera u altra, el ple desenvolupament de les capacitats professionals del personal tècnic superior sanitari en la sanitat valenciana, poden constituir una actitud discriminatòria cap a col·lectiu i han de ser objecte d'adopció de mesures efectives de solució per part dels responsables de l'administració .