Intersindical Salut denuncia la deixadesa a la qual està sotmés el Centre d’Especialitat de Xàtiva

Representants sindicals d'INTERSINDICAL SALUT-Iv denuncia la deixadesa de «El Españoleto», per part de la Direcció del Centre.
25 / 05 / 2017 | Intersindical Salut xàtiva centre especialitats
A primera hora del matí d'ahir, es va celebrar una reunió a instàncies de representants INTERSINDICAL SALUT-IV en el Departament de Salut Xàtiva-Ontinyent amb la Direcció del Centre d'Especialitats de Xàtiva i la Direcció Econòmica per abordar les reiterades denúncies que aquestes organitzacions sindicals venien recollint del Centre.
aquesta situació denota una greu estat de deixadesa del Centre d'Especialitats de Xàtiva i han sol·licitat ser citats en el futur per rebre respostes a les reivindicacions exercidesble a aquest personal, s'ha arribat a un estat insostenible...
El primer dels aspectes tractats ha estat la situació d'estrès al que es veu sotmès el personal de la cita prèvia pel fet d'estar totes les agendes de citació tancades, i veure's impossibilitats per oferir als usuaris el servei de cites mèdiques, que és l'objecte principal de la seva comesa laboral.

Davant aquesta situació, que en absolut és atribuïble a aquest personal, s'ha arribat a un estat insostenible, ja que l'objecte del seu treball s'ha convertit en la contínua negativa als usuaris que demanden cita per a consulta en el centre.

A aquesta situació s'afegeix el fet que, en relació al control de la seva càrrega laboral, tan solament s'observa la informació registrada en el sistema informàtic de cites, amb el que s'agreuja la situació ja que dediquen majoritàriament el seu temps a atendre als usuaris i a intentar calmar els seus ànims davant una situació tan lamentable, i donada la impossibilitat de realitzar l'inscripció de cites en les agendes. Aquesta situació ha sumit al personal en un profund malestar en comprovar que són escrutats sobre la base dels registres informàtics i no sobre la base de la càrrega laboral que realment estan suportant.

Davant aquesta denúncia, el Director del Centre d'Especialitats s'ha limitat a respondre que la situació per la qual les agendes estan tancades es deu al retard de la Conselleria a autoritzar els plans de vacances. Cal recordar que el Director del Centre d'especialitats roman en el càrrec des de l'anterior etapa del PP en l'administració sanitària.

Els representants INTERSINDICAL SALUT-Iv, han suggerit a l'equip directiu l'obertura de les agendes de citació durant tot l'any, des de gener fins a desembre, fins i tot els mesos d'estiu amb el personal de plantilla, i que amb posterioritat, s'addicionen les agendes de vacances. D'altra banda, s'ha proposat la necessitat d'efectuar reunions de coordinació periòdiques sobre la situació de les agendes amb responsables del servei d'admissió perquè el personal sigua coneixedor en tot moment de les circumstàncies que afecten a la seva comesa laboral.

També s'han tractat altres aspectes relacionats amb l'ergonomia i la deficient predisposició dels llocs de treball per atendre als usuaris, sobre les aplicacions informàtiques i la necessitat d'establir un protocol d'entrada i sortida al treball per permetre al personal disposar els equips i materials de treball prèviament a l'inici de l'atenció als usuaris.

Els interlocutors sindicals han conclòs que aquesta situació denota una greu estat de deixadesa del Centre d'Especialitats de Xàtiva i han sol·licitat ser citats en el futur per rebre respostes a les reivindicacions exercides.